Digital

Derfor er det vigtigere end nogensinde før at være nærværende online

Vær nærværende og inspirerende på dine online platforme, og du vil styrke salget i din virksomhed.

Vigtigheden af en digital tilstedeværelse er efterhånden old news. Også inden for turismebranchen.

Gæsten er meget mere digital end for bare 5 år siden, og søger nu selv sine oplysninger om destinationer, attraktioner, overnatningssteder, spisesteder etc. online. Dette stiller nye krav til turistvirksomhederne.

For at kunne levere en god service over for gæsten, er det ikke længere nok at brillere når gæsten står fysisk foran dig (hvilket også er en vigtighed!), gæsterejsen starter meget før det.

I gennemsnit besøger gæsten 38 online platforme* , inden der tages en beslutning om at rejse til en given destination.

38.

Det er ikke så lidt.

Der er altså ikke længere tale om, at vi måske skal være online. Vi SKAL være online.

Men… Det er selvfølgelig ikke nok, kun at være online. Som virksomhed, skal vi være gode historiefortællere. Gæsten vil inspireres og føle nærværet igennem mobilen, tablet’en eller computeren.

Det tvinger turismevirksomheder, til at skabe et online univers, der ikke kun fortæller om deres produkter og services, men som taler direkte til gæstens følelser.

Gæsten skal kunne mærke virksomhedens værdier igennem det der bliver lagt online – lige fra hjemmesiden til Facebook, kommentarer på TripAdvisor osv. osv.
Det var ikke så lidt… Og det kan faktisk være svært at vide, hvad ens egen virksomhed har af kerneværdier – og de kan være endnu sværere at kommunikere.

Lad os kigge lidt på en god inspirationskilde.

Simon Sinek og hans Golden Circle:

I mange år, omhandlede markedsføring salg. Salg af produkter og/eller services.

Men der er sket et paradigmeskifte for forbrugeren/gæsten. Gæsten vil ikke længere have solgt produkter ind til sig, gæsten vil have gode historier. Historier gæsten kan sætte sig ind i, have forståelse for, have empati for.

Overvej selv, hvilke ting DU lægger vægt på når du skal vælge en destination i sommerferien, eller hvad der gør at du lige nøjagtigt vælger at spise dér, eller besøge lige nøjagtigt dén attraktion…

Gæsten vil sælges af virksomhedens kerne: Hvorfor eksisterer I og hvilken værdi kan I skabe for mig, som gæst?

Flyt fokusset fra salg og fortæl historier der inspirerer.


Inspirerer du dine gæster online?



*VisitDenmark

Author


AvatarAvatar

Kristina Friedrichsen

Kommunikationsmedarbejder hos Destination Lillebælt